Belirsizliğin Fazla Olduğu Zamanlarda Online Pazarlama Nedir?
Belirsizliğin Fazla Olduğu Zamanlarda Online Pazarlama nasıl olmalıdır? Bu birkaç ay önce bir ülke ile yaşanan gerginliğin artması, döviz kurlarındaki gereksiz ve anlamsız hareketlenme, seçim döneminde yaşanan gerginlik gibi cümleler için kullanabileceğimiz bir tanım olabilirdi.
Fakat bugün tüm dünya için tek cevap var oda Covid-19 ve normalleşme süreci. Büyük bir kesimin kafasında da 2. dalga olacak mı? Olursa nasıl olacak? Gibi sorular da cabası.
Evet , Belirsizliğin Fazla Olduğu Zamanlarda Online Pazarlama çok zorlaştı. Belirsizliğin yanında sürekli pompalanan endişe ve korku psikolojisini de unutmamak gerekiyor. İşletmeler açısından konuya yaklaştığımız da gerçekten tehlikeli bir ortam ve zaman.
Çoğu işletme şu anki ortama ne şekilde tepki vermeleri gerektiğini bilemediği için cevaplar aramanın peşinde. Fakat şu bir gerçek ki bu ortamda maalesef tek bir cevap veya tek bir doğru yok.
Bir önceki makalemde bahsetmiştim Covid-19 pandemi süreci işletmelere tüketicilerin ayağına gitmeleri gerekliliğini bariz bir biçimde gösterdi. Peki, normalleşme sürecinden sonra? Sanmayın ki eski düzene dönülecek.
Çünkü tüketiciler çoktan satın alma davranışlarını değiştirdi. İşletmeniz, markanız için eski günlerin gelmesini beklemeyin. Belirsizliğin fazla olduğu bu günlerde gelecek için hazırlıklarınızı tamamlayın.
Emin olun ki SEO uzmanları, dijital pazarlama uzmanları, web tasarımcılar en yoğun dönemlerini yaşıyor. Eğer siz bu uzmanlardan bir kaçı ile çalışmıyorsanız bilin ki rakipleriniz çalışıyor.
Öncelikle Web Sitenizi Kontrol Edin Gerekli Görüyorsanız Yeniletin
Yıllardır değiştirmediğiniz web sitenize el atmanın tam zamanı. Web sitenizi işletmenizin bir şubesi olarak görme zamanı. Mağazanız, ofisiniz, dükkânınız kapalı olabilir ama web siteniz 7/24 açık. Üstelik kapıdan ne zaman kimin gireceğini bilemezsiniz.
Bu sebeple web sitenizin sürekli temiz, anlaşılır, güncel ve ziyaretçiyi tatmin edebilecek kaliteli içerikler ile dolu olmasını sağlamalısınız. Hafta sonları sokağa çıkma yasaklarında kendi sitenizi, rakiplerinizin sitelerini, Google sıralamalarınızı kontrol edebilirsiniz. Sitenizin eksik listesini çıkarıp bir yol haritası hazırlayabilirsiniz.
Farklı Pazarlama Yollarını Araştırın, Kullandığınız Pazarlama Tekniklerinin Verimliliğini Arttırın.
Birçok işletmenin dijital pazarlamada ilk tercihi Google Ads, Facebook ve Instagram reklamlarıdır. Bu reklam türleri çoğu sektör için düşük reklam bütçeleri ile yapılabilen kolay işlemlerdir. Reklam verenler 2 yol izler ve siz 1. yolda ilerliyorsanız paranız çöpe gidiyor demektir.
- 100 TL’lik reklam verip sitesine 100 ziyaretçi çeker. 100 ziyaretçinin 3-4 tanesi işletme ile etkileşime geçer. 97 ziyaretçi siteye girer ve çıkar.
- 100 TL’lik reklamı yayına almadan önce yeniden pazarlama reklamları oluşturur, sitesine ziyaretçilerin mail adreslerini girebilecekleri indirim veya bedava bir hizmet vaat ettiği bir mail adresi toplama eklentisi kurar, ziyaretçilerin bilgisayarları veya mobil cihazlarına mesaj gönderebilmek için Push Notifications eklentisi kurar ve reklamları yayına alır. Tüm bunları yaparak aslında sitesine gelecek tüm ziyaretçileri potansiyel müşteri yapabilmeye çalışır.
Yeniden pazarlama reklamları ile siteye gelip ayrılan ziyaretçileri hedefler. Bu ziyaretçiler siteden çıkıp gitse bile farklı sitelerde işletmenin reklamını görmeye devam eder. (Bir ürün incelersiniz ve sonraki birkaç gün hangi siteye girseniz o ürünle ilgili reklamları görürsünüz. İşte bu yeniden pazarlama reklamlarıdır.)
Gelen ziyaretçiden mail listesine üye olmasını isteyerek aslında ondan mail adresini alır. Bu mail adresi potansiyel müşterisine göndereceği e-posta pazarlaması için bir datadır.
Push Notifications ile ziyaretçinin kullandığı tarayıcıya mesaj göndererek onu müşteri yapmaya çalışır.
2 reklam veren aynı bütçe ile ne kadar farklı şeyler yapabiliyor değil mi?
Seo (Arama Motoru Optimizasyonu)
SEO Belirsizliğin Fazla Olduğu Zamanlarda Online Pazarlamayı etkileyen en önemli etkenlerdendir.
SEO bana göre Google’ca konuşma sanatıdır. Çünkü günümüzde SEO Google arama motoru için yapılıyor. Gerçekte SEO dijital pazarlamanın en önemli alt dalıdır ve çevrimiçi pazarlama, SEO olmazsa eksik kalır.
Birçok işletme seoya ayıracağım bütçeyle reklam veririm diyerek seoyu gereksiz görse de gerçekte olan farklıdır. Seoya en çok yatırımı yapanlar aslında en çok reklam veren site sahipleridir.
Sonuç olarak belirsizliğin yüksek, korku ve endişenin fazlasıyla yaşandığı bir dönemdeyiz. Ancak bu süreç bir şekilde bitecek ve yeni bir düzen başlayacak. Şimdiki durgunluğu dijital dünyadaki eksiklerinizi gidermek için, dijitaldeki temellerinizi sağlamlaştırmak için kullanabilirsiniz.
Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle…
www.sektorumdergisi.com/belirsizligin-fazla-oldugu-zamanlarda-online-pazarlama/