Google da 2018 in Kazananlar ve Kaybedenleri Kimlerdir?
2018 bitti 2019’un ilk aylarındayız ve internet dünyasını ilgilendiren istatistikler açıklanmaya devam ediyor. Seo açısından baktığımızda internetin kralı olan Google’da acaba kimler kaybetti kimler kazandı? Google organik sıralama sonuçlarına göre yapılan bu çalışmada seo’nun ne kadar önemli olduğu bir kez daha göz önüne çıkıyor.
Veriler Searchmetrics’ten alınmış Amerika verileridir. Fakat burada bizim dikkat etmemiz gereken kısım bu sıralamalarda Google’ın 2018 yılında yaptığı 3 güncellemenin sektörel ve içerik bazında organik arama sonuçlarını nasıl değiştirdiğidir.
2018’in En Çok Kazananı
Tüm veriler 2018 yılının en çok kazanan sitelerinin video içeriğine sahip siteler olduğu gösteriyor. Sebebi ise çok basit…
Google 2018 Haziran ayında masaüstü arama sonuçlarında daha fazla video sonuçlarına yer verdiği bir güncelleme yaptı. Eskiden video aramaları için video sekmesine tıklamak gerekirken bu güncelleme ile çıkan sonuç sayfasında videolar direkt olarak gösterilmeye başladı.
Bu özellik şimdilik sadece masaüstü bilgisayarlardan yapılan aramalarda kullanılıyor olsa da yakın zamanda mobil aramalarda da kullanılacaktır. Bu yeni özellik ise en çok Google’a ait olan dünyanın en büyük video içerik sitesi olan Youtube’un işine yaradı.
Google da 2018 in Kazananlar ve Kaybedenleri olarak Youtube organik sonuçlarda çıkma oranını bir önceki yıla göre %79 arttırarak 2018 yılının organik aramalarda en çok çıkan web sitesi olarak kazanan oldu. Video sitelerinden sonra en fazla artış ise sağlık sitelerinde karşımıza çıkıyor ki bunların bazıları about’un bölünmesinden sonra ortaya çıkmış yeni web siteleri.
Bunların en başarılıları ise verywellhealth , balancecareers ve thespruceeats com’dur. Diğer yandan 2018’in en çok kaybedeni ise dictionary oldu.
Video İçeriği Büyük Sıçrama Yaşadı ve Seo İçin Ekstra Önem Kazandı
Google da 2018 in Kazananlar ve Kaybedenleri genel olarak Google’ın 2018 Haziran ayında yaptığı algoritma düzenlemesi YouTube’un 2018’deki başarısındaki en önemli faktör oldu. Organik sonuç görünürlüğünde %79’luk bir artışa sebep olan bu düzenleme Google’daki video aramalarında ise %62’lik bir azalma sağladı.
Bu düzenleme ayrıca sadece YouTube değil diğer video yayıncı sitelerinde 2018’de organik arama sonuçlarında büyük artışına da sebep oldu. Bu web siteleri arasında fox, pbs, bbc ve dailymotion gibi siteler bulunmakta.
Google video alanı güncellemesini dikkate alarak web sitenize ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında daha fazla video içeriği eklemeyi düşünmelisiniz. 3-4 yaşında çocukların bile Youtube’da bir kanalları varken, hiç umulmayan içerikteki videoların milyonlarca kez izlenebildiği bir zamanda firmanızın veya markanızın Youtube’da hala bir kanalının olmaması düşünülemez…
Sağlık Sektöründeki Sitelerde Yaşanan Dalgalanma
Google da 2018 in Kazananlar ve Kaybedenleri sonuçlara baktığımızda 2018’de ülkemizde olduğu gibi tüm dünyada da sağlık sektörü fazlasıyla güvenini yitirmeye ve sorgulanmaya başlandı. Sektörün sağlıktan daha çok paraya önem vermesi birçok kişinin doktorlara olan güvenini yitirmesine ve çareyi doktorlar yerine internette bitkisel ve alternatif yollarda aramaya başlamasına sebep oldu.
Özellikle Amerika’da ortaya atılan “Ya Paranız Ya Yaşamınız” sloganı da sağlık endüstrisi üzerinde büyük bir etkiye sebep oldu.
Bununla alakası olmasa da paralel olarak Google’ın 2018 Ağustos’ta yaptığı bir düzenleme olan Google EAT Güncellemesi ve Eylül’de bu düzenlemeyi yenilemesi sağlık sektörü sitelerinin arama sonuçlarındaki sıralamalarında büyük değişikliklere sebep oldu.
Bu düzenleme hassas bilgilerdeki arama sonuçlarında yanıltıcı, zarar verecek bilgiler yerine doğru ve gerçek bilgileri gösterebilmek üzerine yapılan bir çalışmaydı.
Google bu düzenlemeye göre yapılan arama sorgusu sonuçlarında içeriği oluşturan editörlerin uzmanlığı, konusundaki yetkinliği, sitenin güvenliği gibi konularına göre bir sıralama belirliyordu.
Google EAT: Expertise (Uzmanlık), Authoritativeness (Yetkinlik) ve Trustworthiness (Güvenilirlik) kelimelerinin baş harfi alınarak oluşturulan bir düzenlemedir. Site içeriğiniz sağlık, finans veya yasal mevzuattan bahsediyorsa sizi ilgilendiren bir düzenlemedir. Mizah, eğlence gibi kategoriler bu düzenlemeden etkilenmediler.
Sağlıkla ilgili konularda yapılan yüksek arama hacmi sebebiyle sağlık web sitelerinde çok fazla dalgalanma oldu ve bu dalgalanmanın kazananı webmd com oldu. Kaybeden ise medicinenet com oldu.
About’un Bölünme Sonrası Kazandığı Büyük Başarı
About bir çok konuda içeriğe sahip bir web sitesiyken, gördüğümüz en başarılı bölünmeyi yaparak kendi odak konularında bir çok web sitesi haline geldi. Ana şirket Dotdash üzerinden tüm portföyüne ulaşabilirsiniz.
2018 sektör bazlı kazananları arasında sağlıklı yaşam konusunda verywell , ev ve yaşam kategorisinde thespruce ve finans kategorisinde thebalance karşımıza çıkıyor ki tüm bu siteler about’un dağıtılması ile ortaya çıkan web siteleri.
Mükemmel İçerik + Kullanıcı Deneyimi = Google’da Yüksek Sıralama
Google da 2018 in Kazananlar ve Kaybedenleri olarak Seo bir oyun ve bu oyundaki başarınız Google arama sonuçlarındaki yerinizdir. Oyunun kurallarını da belirleyen Google… Eğer kuralları iyi anlarsanız başarılı olmama imkanı yok diyebilirim. Kurallarda sanılanın aksine basit ve herkesin rahatlıkla anlayabileceği bir şekilde kurgulanıyor ve şekilleniyor.
Kuralları anlayıp benimseyip o yönde hareket ederseniz geriye sadece rekabet sorunu kalıyor ve maalesef rekabet eskiye göre çok yüksek. Böyle bir ortamda about.com örneği bize umut olup yol gösteriyor.
Dağılan bir siteden çıkan birkaç web sitesi (Bazılarının alan adları bile yenidir) konusunda uzman kişiler tarafından hazırlanmış mükemmel özgün içerik ve kullanıcı deneyimi çok yüksek bir tasarım ile birleşerek 2018’in organik arama sonuçlarında en hızlı büyüyen web siteleri arasına girmeyi başarabilmişlerdir. Bu tarz web siteleri Google algoritmasında her zaman değerlidir ve her zaman üst sıralarda çıkacaklardır.
Tüm bunları dikkate alarak özetlersek organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer alabilmek için;
- Web sitenizin içeriğinin özgün, kullanıcılar için faydalı olmasına dikkat edin,
- Web sitenizin tasarımında sizin zevkiniz değil kullanıcı deneyiminin önemli olduğunu asla unutmayın ve hoşunuza gitmese bile kullanıcılarınızı dinleyin
- İçeriklerinizi videolar ile zenginleştirin
- Youtube gibi video paylaşım sitelerinde marka veya şirketiniz için kanallarınızı mutlaka açın ve birkaç tanede olsa bile buralarda özgün videolarınızı paylaşın
- İçeriklerinizi yazan editörlerinizin konusunda uzman kişiler olduğunu Google’ın öğrenmesini sağlayın
- Sitenizin güvenli olduğunu Google’a gösterin. (SSL Sertifikası) Unutmayın Google arama sonuçlarında ilk sırada çıkan sitelerin %75’i ssl sertifikasına sahip sitelerdir.
Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle…
www.sektorumdergisi.com/googleda-2018in-kazananlar-ve-kaybedenleri/