Dijital dünyada başarılı olmak isteyen her yerel işletme için Google My Business (Google Benim İşletmem) profili oluşturmak, atılması gereken ilk ve en önemli adımlardan biridir. Bu ücretsiz araç, işletmenizin Google arama sonuçlarında ve Google Haritalar’da görünmesini sağlayarak, potansiyel müşterilere doğrudan ulaşmanıza olanak tanır.
Google My Business profili sayesinde işletmenizin konum bilgilerini, çalışma saatlerini, müşteri yorumlarını ve sunduğunuz hizmetleri kolayca paylaşabilirsiniz. Ayrıca, bu platform aracılığıyla işletmenizin online itibarını yönetebilir, müşteri geri bildirimlerine yanıt verebilir ve hedef kitlenizle daha güçlü bir bağ kurabilirsiniz.
Google My Business Profili Önemi
İnternetin insan hayatına girmesinden bu yana hayatı kolaylaştıran pek çok uygulama görüldü. Ama Google, bu alanda adeta devrim yaptı. Arama sonuçlarını hızlı ve doğru şekilde göstermesiyle son çeyrek yüzyılın en büyük markalarından biri oldu. Elbette, bunda kullanıcılarına sunduğu sayısız ve ücretsiz birçok hizmetin büyük etkisi var. Kişisel kullanım yanında işletmeler için de pek çok avantajlar sunan Google’ın en önemli hizmetlerinden bir de Google My Business Profili, yani Türkçe karşılığı ile “Benim İşletmem.”
Şirketin ücretsiz sunduğu bu hizmet sayesinde küçük ve yerel işletmeler büyük bir nimete kavuşuyor. Birkaç adımı takip ederek oluşturulan profil, kısa sürede hedef kitleye ulaşmayı sağlıyor. Adımları başarıyla yerine getirenler, işletme ya da sektörle ilgili yapılan aramalarda arama sonuç sayfalarında etkili bir sonuca ulaşıyor. Böylece işletmenin adresi, harita üzerindeki konumu, yorumları, görseller, web sitesi ve telefon numaraları arama sonuç sayfasında yer alıyor.
Üstelik Google My Business Profili oluşturmak hem kolay hem de ücretsiz. İnternette bulunmak isteyen işletmeler, her şeyden önce bir profil oluşturarak Google’a kendilerini tanıtmaları gerekiyor.
Google My Business Profili Nedir, Nasıl Açılır?
Google Benim İşletmem, bugünlerde olmazsa olmaz internet gerekliliklerinden biridir. Her işletmenin kayıt olması, şimdi ve gelecekte daha fazla kitleye ulaşmasının garantisi gibidir. Üstelik ücretsiz sunulan bu hizmet pek çok avantajı da beraberinde getiriyor. Google My Business Profili açmak da oldukça basit. Bunun için bir Gmail hesabı olması yeterli. Ardından Google’a girip “Benim işletmem” yazmanız gereklidir. Ardından adımları takip ederek kısa sürede kayıt işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Ancak adres bilgilerinin doğrulanması gerekiyor. Bunun için de Google, belirttiğiniz adrese posta yoluyla bir kod yolluyor. Zarftan çıkan kodu, hesabınızı doğrulamak için kullanmanız gerekiyor. Böylelikle işletmenizi haritalarda da işaretleyebilirsiniz.
Kimler Google My Business Profili Açmalı?
Arama motorları, her dakika binlerce değişikliği tarıyor ve kullanıcılarına sunuyor. Bunun için de kurallara en çok uyan siteleri tercih ediyor. Kullanıcıya en iyi deneyim sunacağı düşünülen siteler her zaman en önlerde yer alıyor. Bu nedenle e-ticaret sitelerinden hizmet sektörüne kadar küçük büyük tüm işletmelerin Google My Business Profili açması elzem bir konu.
Yapılan araştırmalar Google üzerinden hizmet ya da ürün arayanların 8 kilometre yol kat ettiğini ortaya koyuyor. Hal böyle olunca özellikle küçük yerel işletmeler bu konuya büyük önem vermelidir. Kebapçıdan, temizlik şirketine, oto kuaföründen, tamirciye kadar her işletme ve hizmet internetten aranıyor. Bu nedenle daha fazla müşteri ve kullanıcıya ulaşmak isteyen tüm işletmelerin Google My Business Profili açması gerekiyor.
Google My Business Profili Ne Fayda Sağlıyor?
Artık el broşürleri dağıtmanın, gazetelere ilan vermenin zamanı geçti. Google Benim İşletmem, haritadan görsele, yoruma kadar pek çok avantaj sağlıyor. Fakat sağladığı önemli avantajlardan biri de kısa süreli kampanyaları duyurabilme imkânı sunmasıdır. Lokasyon ve doğru anahtar kelimelerin belirlenmesiyle arama sonuçlarında yerel olarak üst sıralarda çıkmak mümkündür. Yani, belirttiğiniz alan içinde, belirttiğiniz anahtar kelime ile arama yapıldığında her zaman ilk sayfada çıkmak mümkün oluyor. Üstelik buna görsel eklemek de mümkün oluyor.
Google My Business Profili oluşturmanın sayısız avantajları bununla sınırlı değil. Sistem şu avantajları sunuyor:
- İlk sayfada harita üzerinde konum ile görünme.
- Hem sizin hem de kullanıcıların eklediği görsellerin bulunması.
- Doğrudan arama butonunun bulunması.
- Web sayfasına yönlendirme butonu.
- Kullanıcıların; işletme, ürün ya da hizmet hakkında yorumlarının bulunması.
Google My Business Profili SEO İçin Neden Önemli?
Kullanıcılar tarafından hızla bulunabilme önemlidir. Ama en önemlisi arama sonuç sayfalarında detaylı şekilde yer almaktır. Zaten arama motoru optimizasyon çalışmalarının amacı da budur. Bu nedenle profil oluşturmak SEO için son derece önemlidir. Üstelik sistem, küçük çaplı olsa da optimizasyon yapmanıza olanak sağlıyor. Ancak bulunmadaki başarının sürekli olması için SEO çalışmalarının da uzun vadeye yayılması önemlidir.
Google Benim işletmem sistemine kayıt olmak, SEO için adeta zorunluluktur. Fakat tek başına yeterli değildir. Google My Business Profili oluşturulması sonrası için son derece önemli bir çalışmadır. Bu nedenle amatörlüğe yer yoktur ve uzmanından destek alınmalıdır.