Link Verilmeden Marka Sinyali Önemi
Markalaşma, ticaret dünyasının en önemli unsurudur. Ne iş yapılırsa yapılsın, marka olmayı başaran işletmeler gelecek vaat ederler. Elbette kısa sürede marka yarabilmek zordur. Bunun için uzun uğraşlar, kaliteli hizmet ve önemli bir imaj gereklidir. Her marka sahibinin yapması gereken kurallar listesi bulunur. Ancak internet markalaşma süreçlerini hızlandıran bir etki yarattı. Artık, daha fazla insana daha düşük maliyetlerle ulaşmak mümkün. Buna kaliteli hizmet de eklendiğinde markayı büyütme imkânı artıyor. Günümüz dijital pazarlamasının belkemiği içerikler sayesinde de marka bilinirliğini artırmak mümkün. Ancak özellikle başka sitelerdeki link verilmeden marka sinyali gönderilen içerikler de büyük önem taşıyor.
Link Verilmeden Marka Sinyali Nedir?
Pazarlamanın dijitalleşmesiyle yöntem de değişti. Özellikle içerik pazarlaması çok önemli bir yere yerleşti. Bu yöntemde kullanılan yönlendirmeler de büyük önem taşıyor. Kendi sitenizde bulunan içerikler marka değerinizi artırıyor. Ancak başka güvenilir sitelerden yapılan yönlendirmeler ayrı bir değer taşıyor. Arama motorlarının güvenilir gördüğü sitelerde, yönlendirme yapılmasa bile markanın isminin geçmesini önemsiyor. Yani başka bir sitede link verilmese bile markanızın geçmesi link verilmeden marka sinyali olarak isimlendiriliyor. Arama motorları, içeriklerdeki bu tür ifadeleri marka değerinize bir artı puan olarak ekliyor.
Link Verilmeden Marka Sinyali Almak İçin Ne Yapılır?
Elbette başka güvenilir sitelerin markanızı zikretmesi, kendiliğinden olmaz. Bunun için ciddi çalışmalar ve planlamalar yapmak gerekir. Bu bağlamda arama motoru optimizasyon çalışmaları önemli bir yer tutar. Çünkü iyi bir SEO uzmanı, bu tür çalışmaları nasıl yapacağını bilir. Bunun için uzun analiz süreçleri gereklidir. Marka isminin doğal yollarla zikredildiği sitelerle temasa geçmek gerekebiliyor. Ya da skoru yüksek güvenli bir sitede markayı geçiren bir içerik yayımlanmasını sağlayabiliyor.
Markayı zikreden sitenin kalitesi çok önemlidir. Güvensiz ya da skoru düşük sitelerde yapılan uygulamalar yarardan fazla zarar getirebiliyor. Burada yapılması gereken, SEO uzmanının ustalığına güvenmek ve yönergelerini takip etmektir. Link verilmeden marka sinyali alabilme, içerik pazarlamasındaki en önemli noktalardan biridir. Ancak çok ince bir detaydır ve her güz bu detayı göremez.