Dünyada ve Ülkemizde SEO’ya Yatırımlar Neden Sürekli Artıyor?
Dünyayı ele geçiren salgın dolayısıyla insanların sosyal hayata biraz olsun ara vermek zorunda kaldı. Virüs yüzünden sosyal hayatlarına ara veren insanlar sosyal medyaya daha fazla ilgi duymakta ve hayatın pek çok yerinde kendini hissettiren dijital dünyaya ayak uydurmaktalar.
Yapılan araştırmalara göre ülkemizde toplam 62 milyon aktif İnternet kullanıcısı bulunmaktadır. 62 milyon İnternet kullanıcısının %75’lik kısmı çok sıkı bir şekilde İnternet kullanıcısı olduğu tespit edilmiştir. Bulunduğumuz coğrafyada şirketlerin küresel boyutlarda var olabilmelerinin yolu dijital dünyaya ayak uydurmaktan geçmektedir. Dijital dünyanın şirketlere sunduğu önemli imkanlar bulunmakta bir şirketin hedef kitlesine ulaşmasını oldukça kolaylaştırmakta, pazara sundukları ürünleri kolaylıkla tanıtabilmekte ve müşterileriyle hızlı bir iletişim kurmalarını sağlayabilmesiyse dijitalleşmenin önemi kendini ticaretin her alanında hissettirmektedir.
Dijital pazarlamanın pek çok yöntemi bulunabilir ama dijital pazarlamanın doğru ve başarıya götüren tek bir yöntemi bulunmaktadır. Doğru bir dijital pazarlama planı uygulanması dahilinde edile edilecek sonuçlar sırasıyla şöyle olacaktır: hedef kitleye ürünlerin ulaştırılması ve markanın tanıtımının ulusal ve uluslar arası boyutta tanıtılmasıyla büyüme ve kar etme oranı da birbirine eşit olacaktır.
- Hedef Kitlenin Belirlenmesi
- Ürünlerin Hedef Kitleye Ulaştırılması
- Ulaştırılan Ürünlerin Ulusal ve Uluslararası mecralarda tanıtılması
- Doğru Dijital Pazarlama Sonucunda Büyüme ve Kar Oranlarının Aynı Oranda Eşit Olduğu Tespit Edilmektedir.
Türkiye’de Nüfusun 62 Milyonu Aktif İnternet Kullanıcısı
Türkiye’de İnternet kullanımı üzerine yapılan araştırmalarda elde edilen sonuçlar oldukça şaşırtıcı, ülkemizde 62 milyon aktif İnternet kullanıcısı bulunmaktadır. 62 milyon aktif İnternet kullanıcısı sosyal medya mecralarında geçirdiği günlük ortalama vakit günlük 7 saattir. Sosyal medyada oldukça fazla zaman geçiren insanlar büyük veya küçük işletmeler için hedef kitle haline gelmektedir sosyal medya kullanıcı sayısının artması ve zaman geçiren kitleyle doğru ürünler buluşturulduğuna dijital pazarlamanın etkisi işletmelerin seo ve sosyal medya alanlarına yatırım yapmaya yöneltecektir.
İnternet’te oldukça fazla zaman geçiren kullanıcılar ele alındığında dijital pazarlama ve sosyal medya kanallarının kullanılması oldukça değerlidir. Yapılan araştırmalarda elde edilen sonuçlara bakıldığında dijital pazarlama için durum büyük veya küçük markaları arama motorlarında ön sıralara çıkmak ve daha kolay bulunabilmek için reklam vermeye yöneltiyor.
Ülkemizde sosyal medya kullanıcı sayısının her geçen gün artmasıyla sosyal medya ve dijital ortamlar büyük bir pazar yeri haline gelmektedir. Büyük veya küçük kuruluşlar fark etmeksizin hepsi dijital pazarlamanın doğru yöntemlerinin ne olduğu ve nasıl uygulanması gerektiği konusunda çalışmalar yapmakta ve uygulamaktadır. Her geçen gün gelişen ve teknolojiyle bir bütün haline gelen dünya artık ufacık bir yer haline geliyor, pazarlar artık bulundukları coğrafyanın dışına çıktıkları için küresel bir pazarda bulunmanın daha fazla kar getirebileceği ve tanınırlığı arttırmanın yolu olduğu konusunda büyük veya küçük tüm firmalar seo alanında yatırımlar yapmaya yöneliyor.
DÜNYA’DA SEO’YA YATIRIMLAR ARTACAK
Yukarıda anlattığımız üzere seo büyük veya küçük olsun tüm işletmelerin daha fazla kar elde etme, pazara ulaşma ve tanınırlık elde etmeleri için çok büyük önem taşımaktadırlar. Seo optimizasyonu işletmelerin en ince ayrıntısına kadar detaylı bir şekilde tasniflendirme ile arama motorlarında daha kolay bulunabilirliğini ve ön sayfalarda kalıcı olabilmelerini sağlamaktadır. Seo optimizasyonu sayesinde web sitelerin arama motorlarının dizinlerinde ön sayfalarda çıkması arama yapan kişilerin ilk seçeneği haline gelmekte ve güvenilirliğini arttırmaktadır.
Seo optimizasyonu üzerine yapılan araştırmalarda 2020 yılında büyük veya küçük işletmelerin 80 ile 90 milyar dolar düzeyinde web siteleri için seo yatırımı yapacağını tahmin ediyor.
DİJİTAL PAZARLAMA GERÇEK VE GÜVENİLİR BİR YATIRIM
Uzmanlar dijital pazarlamanın gelecek yıllarda etkisinin daha fazla artacağını vurgulamaktadır. Dijital pazarlama her işletmenin ihtiyaç duyacağı ve buna yatırım yapmak zorunda kalacağı bir yatırım seçeneği öyle ki dijital pazarlama yoluyla şirketlerini bir bütün haline getirmiş şirketlerin hepsini bugün ezbere sayabiliyoruz dijital pazarlama işletmelerin bulundukları alanların dışına taşabilme imkanı verebilmesi sayesinde bugün küresel şirketlerin buna yatırım yaparken düşünmeden karar verdiklerinin kanıtı olarak gösterilebilir.
Dijital pazarlamanın geleceği konusunda yapılan araştırmalarda başarı oranlarının arttığı ve bu alana yapılan yatırımların ve girişimlerin sayısının arttığı yönündedir. Dijital pazarlama sayesinde şirketler doğru zamanda hedef müşteriye ulaşabilmesini sağlıyor. SEO (Arama motoru optimizasyonu) eğer doğru bir şekilde yapılırsa sosyal medya mecraları pazarlama açısından etkili bir kanal haline gelmektedir. Dijital pazarlama ve sosyal medya ülkemizde oldukça ilgi çekmekte ve elde edilen verilere bakıldığında her geçen gün dijital pazarlama yöntemlerini uygulayan işletme sayıları artmaktadır. Dijital pazarlama Türkiye’nin ihracatta %56, istihdamda ise %74, katma değerde ise yüzde %54’ü oluşturan Kobiler için dijital pazarlama ve sosyal medya büyük önem taşımaktadır.
Peki, geleneksel yöntemlerle yönetilen işletmelerin ve şirketlerin küresel anlamda rekabet edebilme şansı var mıdır? Dijital pazarlama üzerine yapılan çalışmalarda geleneksel yöntemleri uygulayan işletmelerin küresel boyutlarda rekabet edebilme şansları olmadıklarını gösteriyor ve dijital pazarlamada yer almayan geleneksel yöntemleri uygulayan işletmeler pazarda yer kaybetmekte ve tanınırlıklarını kaybettikleri için doğru zamanda doğru müşteriyi elindeki ürünlerle buluşturamamaktadır.
Hazırladığımız yazımızı beğenip paylaşabilir ve sosyal medya adreslerimizden bizi takip edebilirsiniz.