URL Uzunluğu Önemi
Arama motoru optimizasyonu çalışmalarında yüzlerce kriter arasında dikkat çekenlerden biri de URL uzunluğu olmaktadır. Sayfa içindeki yönlendirmeler ya da arama sonuç sayfasında görünen URL’lerin kısa ve anlaşılır olması önemli bir kriterdir. Bunun birçok sebebi vardır. Arama motorlarının kullanıcı deneyimini önemsemesi, sade ve anlaşılırlıktan yana olması en önemli etkendir. Uzun ve sonu gelmeyen URL’ler, sadelikten uzaklaşır. Karmaşık bir yapı görünümü verir. Bazı kullanıcılar uzun ve anlaşılmaz URL’lerden uzak durmaktadır.
İdeal URL Uzunluğu Nedir?
İnternet kullanımının yaygınlaşması, bilinçlenmeyi de beraberinde getirdi. Geçmiş yıllarda uzun ve anlamı olmayan URL’ler çoğu insanın başını ağrıttı. Buna ek olarak, kısa ama anlamsız URL’ler çoğu kez dolandırıcıların kullandığı yöntemdi. Bu nedenle bilinçli kullanıcılar, bir bağlantıyı tıklamadan önce URL’nin gerçekten istenilen yere gidip gitmediğini hızla kontrol etti. Bu bilinç, SEO çalışmalarının da bir belirleyicisi oldu. Arama motorlarının konuya dikkat etmesi ve kriterlerini buna göre belirlemesine neden oldu.
Hal böyle olunca da URL yapısı önemli oldu. Hem kullanıcı deneyimini artırma hem de arama motoru optimizasyonunda iyi bir pozisyon almanın yolu anlaşılabilen URL’den geçiyor. Bu nedenle oluşturulan URL’lerin mümkün olduğunca kısa ve anlaşılabilmesi gerekiyor. Ayrıca doğru hedefe ulaşmak için URL’de anahtar kelimeler mutlaka geçmelidir. Basitlik ve sonuç odaklı SEO çalışması için site adından sonra gelen URL kısmına dikkat edilmelidir. Kısa, öz, anlaşılabilen ve anahtar kelimelerin bulunduğu URL uzunluğu en çok tercih edilenleridir.