Web Sitesinin Günlük Olarak Güncellenmesi Nedir?
Güncelleme terimi dijital dünyaya geçişle birlikte daha fazla duyulmaya başladı. Teknolojik cihazların kendini güncellemesi, sosyal medya ya da web sayfası içeriklerinin güncellenmesi artık elzem. Çünkü, dijital dünya bir ürünü hızla tüketip unutmak üzerine kuruldu. Bu nedenle kullanıcılar, bayatla ya da eski ile ilgilenmek istemiyor. Sürekli bir yeniliğe ihtiyaç duyuyor. Bu noktada da güncelleme devreye giriyor. Artık hangi sektör olursa olsun web sayfalarının belirli aralıklarla güncellenmesi şart! Bu bağlamda çoğu kez, “arama sonuçlarında üstte çıkmak için web sitesinin günlük olarak güncellenmesi gerekli mi?” soruları soruluyor. Bu soruya cevap hem evet hem de hayır oluyor.
Güncelleme, her sektör için gerekli olsa da sıklığı sektöre göre değişiklik gösteriyor. Örneğin bir haber sitesinin günlük değil, anlık güncellenmesi gerekiyor. Çünkü birkaç dakika bile geride kalmak rakipleri öne geçiriyor. Aynı şekilde, güncel bloglar sunan bir siteniz varsa günlük içerikler sunmanız önemli bir gereklilik. Fakat bir hastane söz konusuysa o zaman web sitesinin günlük olarak güncellenmesi gerekmiyor. Her arama motoru optimizasyonu çalışmasında olduğu gibi burada da uzmanlık devreye giriyor. “Sitenin güncelleme sıklığı mı yoksa içerik kalitesi mi önemli?” gibi sorulara ancak uzmanlar cevap verebiliyor.
Web Sitesi Hangi Sıklıkla Güncellenmelidir?
Arama motoru optimizasyonu çalışmalarında sizin ne yaptığınız değil, rakiplerinizin ne yaptığı önemlidir. Bu nedenle güncelleme ve içerikle ilgili konularda bir uzmandan yardım almadan sonuca ulaşmak çok zordur. Çünkü ihtiyacınız olan içeriğin ne uzunlukta olacağı, yazım kuralları, hangi anahtar kelimeleri içereceği, hangi sıklıkla güncelleneceği, teknik bir analiz gerektiriyor. Bu analizin sonucunda bir içerik yol haritası belirleniyor.
Çalışma bu haritaya bağlı kalarak yapılıyor ve sürekli gözlem altında tutuluyor. Web sitesinin günlük olarak güncellenmesi gerekiyorsa, ona göre hazırlık yapılıyor. İçerik, talep edilen zamanda ihtiyaca göre verildiğinde çalışmalar başarıya ulaşıyor. Elbette burada SEO uzmanının yoğun bir çabası gerekiyor. Çünkü içeriklerin sadece güncellenmesi değil aynı zamanda ölçülmesi gerekiyor. Aldığı reaksiyona göre yeni içerik türleri belirlenebiliyor.
Burada, hizmet verdiğiniz sektöre göre güncelleme zamanı önemli. Elbette rakiplerinizin yaptıkları da inceleniyor. Bu bağlamda güncelleme süresi ortaya çıkıyor. Fakat, yapılan pek çok çalışma şunu gösterdi: Özellikle hizmet sektöründeki işletmelerin web sayfalarına en az haftada bir kez yeni içerik hazırlamak gerekiyor.
Web Sitesinin Günlük Olarak Güncellenmesi Avantaj Sağlar Mı?
Arama motoru optimizasyonu, her ne kadar bazı kurallara bağlı olsa da önsezi ile ilgilidir. Kurallara bağlı kalınarak tecrübe ile bir yol haritası belirlenmesidir. Çünkü çalışmaların çoğunda kanıtlanamayan ama olumlu etki eden faktörler vardır. Bu bağlamda bazı uzmanlar, günlük güncellemenin arama sayfalarına olumlu etki ettiğini savunuyorlar. Ancak bunun kanıtlanabilen bir geçerliliği yok. Web sitesinin günlük olarak güncellenmesi ile üst sıralara tırmandığı, üstelik bu sadece güncelleme sayesinde yaptığı kanıtlanamadı. Bu nedenle, her şeyde olduğu gibi bunun da dozu önemlidir ve bu dozu ancak iyi bir SEO uzmanı ayarlayabiliyor.
İçerikte, Güncelleme Sıklığı Mı Kalite Mi Önemli?
Arama motoru optimizasyonu çalışmalarının temeli içeriktir. Diğer tüm çalışmalar içerik üzerine kurgulanıyor. Bu güncelleme sıklığından çok içerik kalitesine önem vermek gerekiyor. Elbette içerik kalitesi kadar, iç ve dış bağlantıların yerleşimi, anahtar kelime seçimi ve yerleşimi gibi birçok değişken de önemli. Bu nedenle web sitesinin günlük olarak güncellenmesi yerine kaliteye odaklanmak daha önemli. Kaliteli bir içerik, çok güncel olmasa da mükemmel deneyimi sunduğu için her zaman tercih ediliyor. Bu nedenle içeriğin şu değerleri taşıması önemli:
- Kolay anlaşılan dil: Arama motorları basitlik üzerinden çalışıyor. Basitlikle insanların hayatına kolaylık kattığını düşünmekteler. Haliyle içerikte de en önemli unsur kolaylık. Yani kolay anlaşılan ve hap gibi yutulan içerikler her zaman daha çok tercih ediliyor.
- Güncellik: Web sitesinin günlük olarak güncellenmesi belki o kadar gerekli değil ama içeriğin güncel olması çok önemlidir. Bu nedenle hazırlanan içerikte konunun güncelliği kadar içerdiği ifadelerin güncelliği de önemlidir. Örneğin bir hastane web sayfası için “griple ilgili bir içerik” kış aylarına girerken paylaşılmalıdır.
Toplumun en çok tartıştığı konulardan nitelik/nicelik denklemi aslında içerik için de geçerlidir. Web sitesinin günlük olarak güncellenmesi elbette mümkündür. Ancak önemli olan nitelikli içerikler sunmaktır.