Dijital Pazarlama 10 İpucu
Pazarlama endüstrisine girmek istiyorsanız, bunun için daha fazla beklemenize gerek yok yapılan araştırmalara göre, dijital pazarlama sayesinde ABD ekonomisinin üç katı hızla büyüyor ve dijital pazarlama sektöründe çalışan işçilerin % 72’sinden fazlası yılda ortalama 114.275 dolar kazanıyor. Dijital pazarlama artık ekonominin bir temeli haline gelmiş bulunmakta küçük büyük her işletmenin burada yer edinmesi artık bir istek değil bir zorunluluk haline gelecektir.
1) Kararlı ve Sabırlı Olmalısınız
Pazarlama sektörü her geçen gün hızla büyümeye devam ediyor bu inanılmaz büyümenin etkisi bu sektörün içerisinde yer alan işletmeleri her zaman olumlu etkilemektedir. İşletmelerin bu sektöre meraklı olması seo ve dijital pazarlama gibi sektörlere yatırım yapması her zaman olumlu geri dönüşlerle sonuçlanmaktadır. Bu sektörün vazgeçilmez unsuru vazgeçmemek ve dijital pazarlama sektörüne inanmanın gerekliliği çünkü uzun veya kısa vadede sektörünüzün dijital pazarlamada yer edinmesi size tahminlerinizden çok daha fazla şey kazandıracaktır.
2) Güncel ve Aktif Olmalısınız
Büyük pazarlama sitelerini ve sosyal medyadaki etkili kişileri takip ederek sektör haberlerini takip etmelisiniz. Google, Facebook ve Twitter gibi büyük oyuncular ücretli reklam platformlarını ve algoritmalarını düzenli olarak değiştirdiklerinden, en son değişikliklerin üstesinden gelmezseniz çünkü Google sürekli kendini değiştiren güncelleyen bir sistemin alt yapısına sahiptir. Dijital pazarlama sektöründe dijital dünyanın her yanına hakim olmanız ve bu dünyanın aktif bir işletmesi olmanız gerekmektedir.
İlginizi Çekebilir: Dijital Pazarlamada Staj Fırsatları
3) Yenilikçi İnsanlardan Oluşmuş bir Ağ Oluşturmalısınız
Kendinizi kendinizden daha yetenekli insanlarla çevreleyin. Birlikte çalıştığınız kişilerin sizin gibi yaratıcı olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Dijital pazarlama sektöründe en önemli şey güncellik ve aktiflik olduğuna yukarıda değinmiştik bu güncellik ve aktifliği yakalamanın yolu kendinize doğru bir çalışma ekibi oluşturmaktadır. Analitik düşünceye sahip sorun çözebilen ve yenilikçi, yaratıcı düşüncelere sahip olan çalışanlarınız işletmenizi dijital pazarlama sektöründe hedeflediğiniz alanlara getirecektir. Diğer dijital pazarlamacılarla ilişkileri geliştirmek ve derinlemesine çalışmalar yapmak ve daha fazla bilgi sahibi olmak için güncel konferanslara katılmalı dergileri ve dijital pazarlamanın aktif olarak ön plana çıktığı yazıları takip etmelisiniz.
4) Kişisel Projeler Oluşturmalısınız
Kendinize ait projeler oluşturmalı ve bunları bir hedef haline getirerek bunlara bağlı kalmalısınız. İşletmenizin büyüme hedefleri sizin için oldukça önemli olmalı ve bu projenizden asla vazgeçmemeli uzun vadeye yayarak bu hedeflerin peşinden gitmelisiniz ancak bununla dijital pazarlama yeterli kalmaz. İşletmenizin hedeflerini ve içerisinde bulunduğu durumları sorgulamanız gerekmektedir, ekonomik durumuzu detaylı bir şekilde incelemeli ve buna göre adımlar atılmalıdır. Her dijital pazarlamacının teorileri test etmek, birden fazla disiplinde (SEO, PPC, Sosyal Medya, İçerik Pazarlaması vb.) girişimler yapması gerekebilir bu sektörlerde yaptığınız girişimler aslında birer yatırım niteliğinde karşımıza çıkmaktadır bu yatırımlar size olumlu dönüşler sağlayabilir.
5) Dijital Pazarlama Terminolojisini Öğrenmelisiniz
Dijital pazarlamacılar PPC, SEM ve SEO gibi kısaltmalar konusunda rahat olmalılar. Hepsi çok farklı terimlerdir ve yanlış anlaşılmaları, yeni başlayanların bu tür terimlerle karşılaştığında şaşırmaları oldukça normaldir ancak bu terimler dijital pazarlama sektörünün artık dilmize pelesenk olmuş kelimeleri haline geleceği bir gerçektir. Bu terminolojiyi öğrenmenin yolu dijital pazarlama sektörünün içerisinde aktif bir şekilde bulunmak ve bu sektörde bir şeyler öğrenmenin yollarını deneyerek keşfetmekten geçmektedir. Dijital pazarlama kampanyalarını analiz etme ve hangi öğelerin işe yarayıp yaramadığını anlama yeteneği, endüstri jargonunu anlama yeteneğinize bağlıdır.
6) Kişisel Markanızı Oluşturun
Dijital pazarlama sektörüne girmek istiyorsanız ve bu sektörde kendinizi tanınır bir marka haline getirmek istiyorsanız internetin çeşitli mecralarında yer almanız gerekmektedir. İnternet artık sosyal medya uygulamalarıyla artık aynı anlamlar içermektedir. Sosyal medya uygulaması içerisinde yer alan mikro bloglar artık günümüz dünyasında iş başvurusunda bile dikkat çekmektedir iyi bir profil sahibi olmak başvurularda veya potansiyel müşteriler tarafından dikkatleri üzerinize çekmektedir. Kendinizi dijital bir pazarlama hotshot’ı olarak hayal edin, ancak görünür bir çevrimiçi markanız yok mu? Bir işverene şirketlerinin görünürlüğünü oluşturabileceğinizi göstermek istiyorsanız, önce kendi kişisel markanızı oluşturabileceğinizi göstermeniz gerekir. Güçlü bir çevrimiçi mevcudiyet, aynı pozisyon için başvuruda bulunan iki aday arasındaki karar faktörü olabilir.
7) T Şeklinde Pazarlamacı
Moz Rand Randkin tarafından yaygın olarak kullanılan bir terim olarak , birden fazla pazarlama disiplini hakkında temel bir anlayışa sahip olmak, ancak bir veya iki belirli beceri konusunda uzmanlaşmak anlamına gelir. Farklı kanallar arasında önemli bir çapraz geçiş olduğu için şirketlerin değerli bir varlık olarak geniş dijital pazarlama becerisine sahip adaylar bulması nadir değildir. Ayrıca, uzmanlaşabileceğiniz daha spesifik bir odak yolu seçmek için daha donanımlı olmanızı sağlar.
8) HTML ve Grafik Tasarımın Önemi
Dijital pazarlama genellikle oldukça çekici olarak algılanabilir, ancak gerçeğin, kabul etmek istediğimizden daha teknik ve veri odaklı olduğu söylenebilir. Web sitelerini sıfırdan geliştirmeyeceksiniz, ancak pazarlama stratejinizi önerilerinizi dahil etme sorumluluğuna sahip bir geliştirici veya tasarımcı ekibiyle paylaşacaksınız.
Temel bir HTML ve grafik tasarım bilgisi, teknik olarak daha az düşünen adaylar arasında öne çıkmanıza yardımcı olacaktır.
9) Metrikler Önemli
Dijital pazarlama için sosyal medya, marka sahibi olmak, aktif olmak gibi pek çok şeyin önemli olduğunu yukarıda anlattık. Ancak metrikler dijital pazarlamanın en can alıcısı noktası olarak karşımıza çıkmaktadır. Reklamlar hakkında bir konuşma yaparken metrikler ile ilgili bilgi sahibi olmanız doğru strateji belirlemenizi sağlayabilir bu sayede hedeflerinizi doğru bir şekilde ulaşabilirsiniz.
10) Eğitimin Önemi
Eğer gerçekten sektördeki meslektaşlarınızdan sıyrılmak istiyorsanız, sertifikalı bir dijital pazarlama kursunu tamamlamak yardımcı olacaktır. Karşılaştığı sorunlardan biri, girişin önünde hiçbir engel bulunmamasıdır, yani endüstri terminolojisini gevşek bir şekilde kavrayan herkes bir şirkette pozisyon alabilir. Bu endüstri olgunlaştıkça, işverenler bu sektör içerisinde sertifika sahibi eğitimi ve tecrübe sahibi olan kişileri işe almaya daha olumlu şekilde bakmaktadır.