Yerel Aramalar Nedir?
Artık insanlar ihtiyacı olan her şey için interneti kullanıyor. Sadece eğlenmek, bilgi edinmek ya da alışveriş için kullanılmayan internet, birçok şeyin çözümünü de yakınlaştırıyor. Bunların başında da insanların günlük ihtiyaçları için bile interneti kullanmaları geliyor. Özellikle yerel işletmeler dijitalin olmadığı yıllarda reklam ve tanıtım için zorlanıyordu. Bir açılışı ya da kampanyayı duyurmak için yerel gazetelere reklam vermek, broşürler dağıtmak gerekiyordu. Fakat bu, bulanık suda balık avlamak gibiydi. Dijital dünyayla birlikte yerel işletmelere de çok büyük kapılar açıldı. Bunda elbette arama motorlarının yerel aramalar konusundaki hassasiyetleri var.
Özellikle hizmet sektöründe yer alan işletmeler bu sayede kolay bulunabilen hale geldi. Hatta arama sonuç sayfalarında harita ile gösterilmek, doğrudan arama butonu olmak bile mümkün oldu. Çünkü arama motorları, yerel aramaya çok büyük önem veriyorlar. Yerel arama sonuçlarının yüz yüze görüşmeyle ve çözümle sonuçlandığını biliyor. Bu nedenle yerelliğe arama motorları kadar işletmelerin de önem vermesi önemli.
Yerel Aramalar Neyi İfade Ediyor?
Arama motorları, kullanıcılara en iyi deneyimi sunmayı amaç ediniyor. Bu bağlamda da yerel aramalar konusuna çok önem veriyor. Google gibi dünyanın en büyük şirketlerinden birinin bu büyüklüğünü yerelliğe verdiği önemle kazandığı da bir gerçektir. Örneğin Google’a “tesisatçı” yazdığınızda size en yakın sonuçlar gösteriliyor. Bunun için elbette coğrafi konumlandırma sistemini kullanıyor. Kullanıcının konumunu alarak ona en yakın sonuçları gösteriyor. Bu sayede marketler, yakıt istasyonları, eczaneler harita üzerinde kolaylıkla görülebiliyor. Dolayısıyla arama motoru, kullanıcının en iyi deneyimi yaşayabilmesi için onun ihtiyacı olduğunu düşündüğü sonucu gösteriyor. Haliyle yerel arama sonuçları bulunulan konuma göre değişiyor. Çünkü arama motoru en yakınına ulaşmanız için sonuçları olabildiğince filtreliyor.
Yerel SEO Neden Önemlidir?
Arama motoru optimizasyonu çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri de konumdur. Konumun işaretlenmesi, arama motorunun işletme hakkında bilgilendirmesi gerekir. Bu özellikle küçük işletmeler için son derece önemlidir. Çünkü istatistiklere göre yerel aramalar yapan kullanıcıların büyük bölümü işletmeyi ziyaret ediyor. Birçok kullanıcı, işletmenin ismini duysa bile ziyaret etmeden önce kontrol etmek için yine arama yapıyor.
Hedef kitleye ulaşmak için en önemli argümanlardan biri olan bu uygulama, irili ufaklı tüm işletmeler için gerekliliktir. Doktorlardan avukatlara, tesisatçılardan, su bayilerine kadar hemen hemen her sektör için önemlidir.
Yerel Aramalar İçin SEO Çalışması Nasıl yapılır?
Arama motorlarında bulunamamak, günümüz ticaretinde tabelası asılmayan bir dükkân gibidir. Yaptığınız işi, verdiğiniz hizmeti anlatabilmenizin en iyi yolu internet sayfaları ve sosyal medyadır. Bu nedenle arama motoru optimizasyonu çalışmalarına büyük ihtiyaç vardır. Çünkü çalışmaların doğru yapılmasıyla yerel aramalar bölümünde bulunabilmek mümkündür. Bunun için şu adımlar takip edilmelidir:
• Yerel sonuçlarda yer almak için öncelikli yapılması gereken ilk şey, Google Benim İşletmem (Google My Bussines) sistemine kaydolmaktır. Kayıt işlemi, internet üzerinden yapılıyor. Ardından adresinizi doğrulamak için bir kod posta yoluyla gönderiliyor. Bu kodu girdiğinizde artık Google haritalar üzerinde görülebiliyorsunuz.
• Firma ismi, adres ve telefon bölümlerini düzenleyin. Web sayfanız üzerindeki bu bilgilerin doğru olması gerekiyor. Ayrıca bu bilgilerle ilgili gerekli kodları, arama motorları botlarının anlayabildiği hale getirmelisiniz.
• İçerik planı yapın. SEO çalışmalarının temeli içerik burada da karşımıza çıkıyor. Sadece boş bir web sayfası ile yerel aramalar bölümünde yer almak zordur. Bunun için işinizi destekleyen içerikler hazırlamalısınız. İçerik planınızda yerel sonuçlarda yer alabilen anahtar kelimeler seçebilirsiniz. Örneğin “İstanbul” ve “anahtar” kelimelerinin yer aldığı içerikleri bulunan çilingirler binlercesi arasından sıyrılmayı başarabiliyorlar.
Yerel Aramalar İçin Çalışma Yapmanın Avantajları Nelerdir?
İşletmeniz yerel ve küçük bir yer ise öncelikli hedefiniz çevreye hizmet vermektir. Bunun için de hem sunduğunuz hizmetleri hem de artı değerlerinizi iyi şekilde aktarabilmelisiniz. Bu sayede, işletmenizin yakınındaki bir aramada yerel aramalar bölümünde en baş sırada yer alabiliyorsunuz. Üst sıralarda yer almak elbette en büyük avantajlardan biridir fakat yeterli değildir. Çünkü kullanıcılara işletmenizin çalışma saatlerini, otopark imkanını sunulan ekstra hizmetleri de anlatmalısınız.
Arama sonucunda tek başınıza yer almayacağınızı, rakiplerinizin orada da yer alacağını unutmayın. Bu nedenle müşteri ilişkilerine de dikkat etmelisiniz. Çünkü işletmeyi bulunabilen hale getirmek aynı zamanda yorumlara açmak anlamını da taşıyor. İyi hizmet, iyi yorum anlamını taşıyor.
Yerel Aramalar İçin SEO Çalışmasını Kimler Yapmalı?
Google gibi arama motorları, yerel işletmelerin kullanıcılara daha iyi ulaşabilmesi için dijitalleşme imkânı veriyor. Özellikle yerel hizmet veren kafe ve restoranlar, hizmet sektöründe yer alan temizlikçiler ya da tadilat tamirat konusunda hizmet veren her işletme yerel aramalar konusunda çalışma yapmalı. Çünkü internette yapılan aramaların yerel sonuçlara yönlendirilmesiyle önemli bir hedef kitleye ulaşılabiliyor. Bu nedenle çalışmanın da doğru yapılması önemli. Teknik anlamda altyapı hazırlandıktan sonra uygun içeriklerle rakiplerin önüne geçmek hedeflenmelidir.
Yeni açılan ya da yıllardır hizmet veren tüm işletmeler bu sayede hedef kitlelerine ulaşabiliyor. Bunun için de yerel aramaların nasıl yapıldığı iyi bilinmelidir. Eğer işletmenizin marka tanıtımını iyi yapamadıysanız, kurtarıcınız anahtar kelimeler olacaktır. Bölgenizdeki hedef kitlenin hangi kelimelerle arama yaptığını belirlemeniz önceliğiniz olmalıdır. Ardından bu amaca uygun içerikler üreterek kullanıcılara ulaşmanın yollarını aramalısınız. Güncel ve işe yarayan içerikler sayesinde sonuç sayfasındaki yerinizi sağlamlaştırabilirsiniz. Fakat içeriklerin benzersiz ve kitlenize uygun olmasına dikkat etmelisiniz. Uygun çalışmalar yapıldığında yerel SEO ile iyi sonuca ulaşmak ve müşteri kitlesini geliştirmek mümkündür.
Fakat her işte olduğu gibi bu konuda da uzmanlık önemlidir. Nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız uzman desteği alarak Google’ın yerel arama sonuçları arasında yer alabilirsiniz. Doğru ve düzenli bir SEO çalışması ile yerel aramalar içinde fark yaratmak ve daha fazla müşteriye ulaşmak mümkündür.