Yerel SEO’nun Önemi
Fiziksel konumu olan işletmeler için yerel SEO, müşterileri çekmenin ve yerel aramalarda görünür olmanın anahtarıdır. Yerel SEO stratejilerinin özenle belirlenmesi lokal aramalarda ön plana çıkmanızı ve trafik oranınızı ciddi biçimde arttıracaktır.
Yerel SEO çalışmalarının en önemli unsurlarından birisi doğru Google My Business kullanımıdır. İşletmenizi doğru ve güncel bilgilerle Google My Business’ta listelemeniz sizlere olumlu sinyaller sağlayacaktır.
Bunun dışında yerel seo çalışmaları için aşağıdaki adımları izleyerek hata yapmaktan kaçınabilirsiniz.
Yerel Anahtar Kelimeler: Yerel aramalarda görünür olmak için yerel anahtar kelimeleri kullanın.
Yerel bir işletmeniz varsa domain seçiminizde bunu göz önünde bulundurarak seçim yapın. Örnek olarak eğer kadıköyde mobilya sattığınız bir işletmeye sahipseniz seçtiğiniz domainde kadıköy ve mobilya kelimelerinin bulunması sizler için yerel aramalarda çok büyük bir avantaj olmaktadır.
Yerel Bağlantılar ve İçerik: Yerel olaylar ve etkinlikler hakkında içerikler oluşturun ve yerel bağlantılar kurun. Bölgenizde bulunan insanların ilgisini çekecek güncel ve lokali ilgilinediren içerikler trafik artışı sağlayabilir.
Yorumlar ve Derecelendirmeler: Müşteri yorumlarına teşvik edin ve olumlu yanıtlar verin. Sizlerden alışveriş yapan müşterilerin sizler hakkında yapacağı google yorumları sizlere olumlu sinyaller olarak geri dönecektir.
Mobil SEO’nun Önemi
Mobil SEO, mobil cihaz kullanımının artmasıyla daha da önem kazanmıştır. Özellikle günümüzde kullanıcıların büyük çoğunluğu web aramalarını mobil cihazlar üzerinden yapmaktadır. Web sitenizin mobil seo için uyumlu olması sizlere büyük avantaj sağlayacaktır.
Responsive Tasarım: Esnek ve mobil uyumlu bir web tasarımı oluşturun. Bu tasarım yapısının bulunmadığı siteler mobil cihazlardan ziyaret edildiği zaman kullanıcı masaüstü görünümüyle karşılaşabilir. Bu durumla karşılaşan bir kullanıcının sitenizi saniyeler içinde terk edebilir ve görünüş olarak sizi çok amatör gösterebilir.
Mobil Site Hızı: Mobil cihazlarda hızlı yüklenen sayfalar sunun. Artık hız dünyasında yaşıyoruz ve hiçbir kullanıcı web sitenizin açılması için 3-4 saniyeden fazla beklemeyecektir. Bu yüzden siteniz ne kadar hızlı açılırsa kullanıcıyı sitenizde tutma ihtimaliniz o kadar yükselir.
Mobil Dostu Navigasyon: Mobil cihazlarda kolay kullanılabilir menüler ve düğmeler tasarlayın.
Mobil İçerik Optimizasyonu: Mobil cihazlarda okunabilir ve etkileşimli içerikler oluşturun. Oluşturduğunuz içeriklerin mobil cihazlardan giriş yapıldığı zaman kaymamasına veya bozulmamasına dikkat edin.
Sitenizin mobil uyumluluğunu test edin ve olası problemleri en kısa süre içerisinde çözün.
SEO Analizi ve Performans İzleme
SEO performansını ölçmek için:
Organik Trafik: Web sitenize gelen organik ziyaretçi sayısını takip edin.
Sıralama Pozisyonları: Belirli anahtar kelimeler için sıralamalarınızı izleyin.
Tıklama Oranı (CTR): Gösterimlere kıyasla tıklama oranınızı inceleyin.
Backlink Profili: Gelen backlinklerin sayısını ve kalitesini değerlendirin.
SEO Araçları ve Teknikleri
SEO’yu izlemek ve analiz etmek için kullanabileceğiniz araçlar:
Google Analytics: Trafik kaynaklarını ve kullanıcı davranışlarını analiz edin.
Google Search Console: Google’daki performansınızı inceleyin.
SEO Araçları (SEMrush, Ahrefs): Anahtar kelime sıralamaları ve backlink profilini analiz edin.
Mobil Uyumluluk Testleri: Mobil SEO performansınızı değerlendirin.
Raporlama ve Analiz Yöntemleri: Raporlama ve analiz yöntemleri ile kast edilen şey sadece uygulamalar veya araçlar kullanarak analiz etmenin dışında kendiniz manuel raporlama listeleri oluşturarak performans takibi yapabilirsiniz. Açacağınız bir excel dosyasına web sitenizdeki kelimelerin haftalık sıralamalarını yazmak bile hiçbir araç kullanmadan uzun süreli sıralama takibi yapmanızı sağlar. Veya bunların hiçbirisi ile uğraşmayıp SEOLOG SEO PANELİ ile sıralamalarınızı kolaylıkla takip edebilirsiniz.
Etkili Bir SEO Stratejisi İçin:
Düzenli Raporlar: Performansınızı aylık veya haftalık raporlarla izleyin.
SWOT Analizi: SEO’nun güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini değerlendirin.
KPI’lar (Ana Performans Göstergeleri): Belli hedeflere ulaşıp ulaşmadığınızı belirleyin. Hedefinize neden ulaşamadığınızı anlayın ve buna göre strateji değişimleri gerçekleştirin.
Rakip Analizi: Rakiplerinizin SEO stratejilerini analiz edin özellikle üst sıralarda bulunan ve seo çalışmaları yürütülen rakiplerin neler yaptığını yada neleri yapmayarak fırsatları kaçırdığını tespit edin. Onların kaçırdığı Fırsatları siz değerlendirebilirsiniz.
Bu rehberdeki adımları inceleyerek yerel ve mobil seo çalışmalarınızı optimize edin. Unutmayın ki yanlış yaptığınız optimizasyon çalışmaları vaktinizin ve emeğinizin boşa gitmesine sebep olabilir. Bu yüzden çalışmalarınızı sabırla yürütün ve hata yapmaktan kaçınmak için seolog bloglarını takip edin. Düzenli olarak paylaşacağımız blog yazılarımız ile sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.