1991- İlk web sitesi yayın hayatına başladı.
1993- Excite arama motoru oluşturuldu. Excite site bilgilerini kataloglaştırıp sonuçları aranan kelimelere göre listeleyen ilk arama motoru olarak kabul edilmektedir.
1994- Yahoo sahneye çıktı.
1994 – Oluşturulan tüm sayfaları indexleyen ilk tarayıcı.
1997 – Google sahneye çıktı. (Google Nedir?)
1998 – Google beta, PageRank’i kullanıyor ve Link Juice kullanıyor yani arama motorlarında linkler arasındaki ilişki başladı.
1999 – Kara Pazartesi! Altavista arama motoru, yeni algoritma, indeksleme ve sıralama algoritmasını oluşturur ve uygular. Birçok site kaybolduğu için Kara Pazartesi olarak anılır.
2000 – Google, AdWords BGBM’ni (bin gösterim başı maliyet) başlattı.
2003 – Google Florida güncellemesi. Bu güncelleme ile anahtar kelime doldurma işlemini cezalandırır.
2005- Google Analytics’in piyasaya sürüldü. Big Daddy güncellemesi yapıldı: Google, yönlendirmelerin işlenmesini (301-302) bağlantıların ve teknik sorunların kurallara uygun hale getirilmesini bir standart haline getirdi.
2006 – XML Site Haritaları kullanıma sunuldu. Bu arama motorlarının siteleri indexlemesini kolaylaştırdı.
2008 – Google Suggest başladı. Böylelikle anahtar kelime araştırmaları kolaylaştı
2009 – Caffeine güncellemesi. Hız taraması için tasarlanan ve endeksi gerçek zamanlı olarak sıralayacak şekilde genişleyen altyapı değişikliğidir.
2010 – Google ve Bing, sosyal medya platformlarını Twitter ve Facebook’un arama motoru sıralamasını etkilediğini doğruladı.
2011 – Panda Farmer Güncellemesi – Düşük kaliteli içeriğe sahip web sitelerini cezalandırıldı. SEO’yu daha yüksek kaliteli içeriğe odaklanmaya zorlayan bir sektör haline getiren ilk adımdı.
2011- Schema.org başladı. Google, Yahoo ve Microsoft yapılandırılmış veriler için destek verdiğini açıkladı.
2011 – Google+ başladı.
2012 – Penguin güncellemesi: Google, spam backlink oluşturan, anahtar kelime doldurma ve spam yapan web sitelerini cezalandırdı.
2013 – Hummingbird güncellemesi. Bu, Google’ın tarihindeki en büyük algoritma güncellemesiydi. Hummingbird, arama motoru sorgularına akıllıca yaklaşarak, sorguyu yapan kullanıcıyı tanıyıp ona uygun sonuçlar çıkarmayı hedefleyen bir güncellemeydi.
2014 – Pigeon güncellemesi: Google, yerel arama sonuçlarını ve haritalama sonuçlarını daha fazla entegre ederek, yerel işletmelerin görünürlüğünü artırdı.
2015 – Mobilegeddon güncellemesi: Google, mobil uyumlu olmayan web sitelerini cezalandırdı. Bu güncelleme, mobil cihazlarda arama yapan kullanıcıların daha iyi bir deneyim yaşamasını hedefledi.
2016 – Possum güncellemesi: Google, yerel arama sonuçlarını daha iyi hale getirdi ve çeşitli yerel arama faktörlerini etkileyen değişiklikler yaptı.
2018 – Medic güncellemesi: Google, sağlıkla ilgili web sitelerini ve içeriği daha sıkı bir şekilde değerlendirdi ve bu tür sitelerin sıralama faktörlerini değiştirdi.
2019 – BERT güncellemesi: Google, arama motoru algoritmasını daha da geliştirerek, doğal dil işleme teknolojisini kullanarak arama sonuçlarını daha anlamlı hale getirdi.
2020 – May Core güncellemesi: Google, arama sonuçlarında bazı önemli değişiklikler yaptı ve birçok web sitesinin sıralamasını etkiledi.
2021 – Page Experience güncellemesi: Google, web sitelerinin kullanıcı deneyimini daha önemli hale getiren bir güncelleme yaptı. Bu güncelleme, hız, güvenlik, kullanılabilirlik ve etkileşim gibi faktörleri de içeren bir dizi sıralama faktörü oluşturdu.
2021 – Google’ın Kullanıcı Sayfa Deneyimi güncellemesi tamamlandı. Bu güncelleme, web sitelerinin kullanıcı deneyimini daha önemli hale getiren bir dizi faktörü içerir. Güncelleme, hız, güvenlik, kullanılabilirlik ve etkileşim gibi faktörleri de içeren bir dizi sıralama faktörü oluşturdu.
2021 – Google’ın Core Web Vitals güncellemesi tamamlandı. Bu güncelleme, web sitelerinin performansını ölçen bir dizi metrik içerir. Güncelleme, kullanıcı deneyimi için önemli olan hız, kararlılık ve etkileşim gibi faktörleri ölçer.
2022 – Google, kendi açıkladığı 26 Mayıs 2022 tarihli bir duyuru ile, ‘page experience’ kriterleri ile ilgili yapılan yenilikler kapsamında, mobil cihazlarda erişilebilirlik kriterlerinin 2023’ten itibaren bir sıralama faktörü olarak kullanılacağını duyurdu.